Lave menu


Hodnocení RP

Každá postava ve hře získává známku za úroveň hraní role. Tato známka pak přímo ovlivňuje veškeré získávané zkušenosti - za zabíjení nepřátel, plnění úkolů, procházení bránami, odevzdávání výrobků, zakázek. Také má vliv na trénování spiritů a ochočených tvorů postavy.

Známku své postavy zjistíte v menu Postava v pravém horním rohu.

RozpětíZnámkaPodmínky pro získání
0-0,9Bída. Pravděpodobně používáš příliš mnoho OOC, které do hry nepatří. Doporučujeme více se zaměřit na hraní role a prostudovat návod na webu. Postavu vůbec nezajímá nějaké RP, do hry píše věci, které tam absolutně nemají co dělat. Postava je ve světě vysloveně rušivá.
1-1,9Dostatečně. Máš na čem pracovat, jestli se zlepšuješ nebo ne poznáš podle průběžného navyšování či stagnace. K RP přistupuje pasivně, předvádí jen naprosté minimum, aby vysloveně nerušila. Pokud se snaží víc, má zároveň příliš mnoho jiných prohřešků vůči RP, které znemožňují udělení vyššího hodnocení.
2-2,1Dobře. Úroveň Tvého RP odpovídá tomu, co považujeme za základ dobrého hraní RP. Respektuje pravidla RP, postava ve světě působí nerušivě. Podmínkou je rozumně vyplněný popisek postavy.
2,2-2,3Velmi dobře. Hraješ pěkně, Tvá postava je z hlediska RP přínosem. Sem tam vyvolává RP situace (tj. situace, které by bez něj ve hře nevznikly a jsou obohacením hry i pro ostatní).
2,4-2,5Skvěle. Hraješ velmi pěkně a patříš ke špičce! Často vyvolává RP situace, postava působí živě a uceleně (je za ní cítit nějaký příběh, pozadí, něco víc než jen staty a skilly). Z hlediska RP předvádí více než jen "srandičky", uděluje se za dlouhodobější kvalitní hraní.
2,6-3,5Excelentní výkony. Tady není co víc dodávat. Jsi jedním z nejlepších. Postava, která dlouhodobě přispívá k RP úrovni shardu (vyvolává RP situace, pořádá RP události). Od hodnoty 3 je podmínkou příběh schválený GM týmem.
Lumík (nová postava). RP této postavy zatím nebylo hodnoceno. Buď opravdu nová postava nebo zatím nebylo za co hodnocení zvednout.

Každý stupeň je drobně členěn, aby postavy mohly vnímat svůj postup.

Pokud postava vykazuje příliš mnoho prohřešků vůči RP, může být na nižší úrovni hodnocení, než by odpovídala její aktivitě ve hře.

U postav do 20. úrovně je při výpočtu zkušeností započítána automaticky hodnota RPh 2 (pokud postava má známku vyšší, pak se započte vyšší). Po dosažení 20. úrovně se tato hodnota postupně snižuje na aktuálně nastavenou hodnotu hodnocení RP.

Při výpočtu zkušeností se hodnota RP hodnocení dělí 2.

Při vyšší známce hodnocení budeme požadovat krom odpovídajícího hraní role také vyplněný popisek postavy, případně příběh postavy. O těchto podmínkách bude postava informována zprávou ve hře.

Popisek postavy

Popisek postavy naleznete na portrétu u nohou postavy (levý svitek; obsahuje informaci o stáří účtu, nad ní je vodorovná čára a nad tuto čáru lze psát). Měl by obsahovat ty informace, které jsou o postavě patrné na první pohled a nejsou poznat z grafiky hry - především tedy fyzický vzhled: věk, typ postavy, barvu očí, vlasů, výrazné rysy, jizvy, zda postava kulhá, smrdí a pod.

Toto se provádí přímo ve hře, GM není potřeba zpětně kontaktovat.

Příběh postavy

Příběh postavy je možná zavádějící pojmenování, spíše než práce ze slohu nás zajímá promyšlenost postavy - co postava zažila, co ji formovalo, vazby na ostatní postavy ve hře (blízká přátelství, ale i nepřátelství), jaké jsou její vlastnosti a cíle ve hře (a u postav, které dosáhly takového hodnocení, že vyžadujeme příběh, už očekáváme víc než “top výbava a projít všechny dungy”), případně čeho již dosáhla. Nezáleží tedy tolik na formě, ale především na obsahu. Příběh nebude zveřejňován, pokud si to hráč nebude vysloveně přát (a pak tak může učinit sám, viz například střípky ze života Zakkarie a Zakka Thantů), slouží primárně pro vnitřní potřebu GM týmu, především pro sledování konzistentnosti charakteru postavy.

Příběh se zasílá přes forum do soukromé zprávy GM Traya.

Co vám obecně pomůže a nepomůže k zisku vyššího hodnocení

Základní návod, jak hrát svou postavu naleznete v sekci Návody.

Hrejte za postavu. Není nutné vést dlouhé monology s NPC, bohatě postačí komunikovat s ostatními postavami. Ve hře, nikoliv na mapě, icq, partě nebo na teamspeaku. Pokud v logu vidíme jen login a následně rovnou vraždění s partou, bez sebemenší domluvy ve hře, těžko můžete očekávat vyšší hodnocení.

Pokud se zrovna věnujete řemeslu, je to zase o tom myslet za postavu. Jak myslíte, že se míchají lektvary v kroužkových rukavicích? Zkoušeli jste někdy kopat v plné kožené zbroji? Je hezké, že vám dá bonus do nosnosti, ale rozhodně je to překážka pro zisk vyššího hodnocení.

Do hry (ani do popisku postavy!) nepatří hlášky jako “Bílá? Billa je přesně podle mého gusta”. Diskutabilní jsou i “sorry”, “ok” a další anglikanismy. Jasně, je to jen legrace nebo maličkost, ale pokud zvažujeme udělení vyššího hodnocení, tohle není to, co pomůže.

Myslete také na to, že vaše jednání může mít důsledky. Xar v těle Farey se musí smířit s tím, že když už tohle hraje bez vědomí a předchozí diskuze s GM, je celkem logické, že mu Gaia odepře spirita. Pokud budete útočit na stráže ve městě, nedivte se, že budete mít u správy města vroubek.

Pokud se při hraní role dostanete do situace, kdy by se pro lepší zážitek ze hry hodil zásah GM, máte vždy možnost se ozvat a (ideálně dopředu) se domluvit.

Co škodíCo může pomoct
Zaměňování jména postav stejného hráče nebo znalost jména ještě před představením z mimoherní komunikacePostava využívá komunikační možností hry - emote (nebo zvukové emote), šeptání/křik...
Domlouvání akcí skrze mapu nebo jinou mimoherní komunikaciZajímá se i o herní činnosti, které negenerují okamžitý zisk pro postavu (např. pěstuje květiny, vaří alkohol, dekoruje si dům/stan, maluje)
Nezájem o interakci. I hulvátství nebo uraženost se dají zahrát. Dlouhodobá lhostejnost k ostatním hráčům ale známku nezvedneKe vzdálené komunikaci s postavami ve světě nepoužívá poštovní holuby, krtky, netopýry nebo jiné vymyšlené bytosti, ale skutečné herní možnosti (např. zamčená kniha, dopis, vývěska)
Telepatie. Ať už při "náhodném" setkání před dungem nebo při "náhodném" předávání darů cizím postavám (známých hráčů)Místo vzájemné podpory vlastními postavami zkouší najít pomoc u postav ostatních hráčů (a tím podporuje interakci mezi postavami)
Náhlá rozhodnutí založená na mimoherních informacích, např. přerušení současné činnosti kvůli oživení cizí postavy, kvůli mimoherně ohlášené výpravě a pod.Postava má charakterovou zvláštnost - bojí se tmy, pavouků, ráda se chvástá, pije, nesnáší Zoraie, je nábožensky založená...
Plochost postavy, absence charakterových vlastnostíChová se přiměřeně reálně, ne jako superhrdina (po boji je unavená, někdy je veselá, jindy mrzutá...)

Tato tabulka je souhrnem příkladů, nikoliv kompletním výčtem!

Malá poznámka pro matematiky

Hodnocení je nastaveno tak, aby se čas, věnovaný hraní role na úkor expení, opravdu vyplácel. Tohle je základní myšlenka a té se budeme držet při všech dalších úpravách.

Hráčské hodnocení RP

Každý hráč má možnost hodnotit RP ostatních postav. K tomu slouží příkaz .rph, po jehož vyvolání má hráč možnost buď zacílit postavu, kterou má v dohledu, nebo vybrat postavu ze seznamu pojmenovaných postav (zobrazují se všechna pojmenování z hráčova účtu, tedy i postavy, které má pojmenovány s jinou, než aktuálně přihlášenou postavou). V seznamu se zobrazují pouze postavy, které byly přihlášené alespoň jednou během posledního měsíce do hry.

Při hodnocení se nastavuje hodnota RP hodnocení (v rozpětí 0 - 3,5, lišta je posuvná) a také má hráč možnost zadat slovní komentář k hodnocené postavě. Také v tabulce nalezne historii udělených hodnocení a komentářů.

Příkaz .rp

Hráči možnost využívat příkaz .rp, kterým mohou GM upozornit, pokud vidí jinou postavu, jak hraje pěkné RP. Tento příkaz je pouze k upozornění GM. O výsledné známce nerozhoduje počet zaslaných upozornění, ale úroveň RP.

forum dp2 ozveny dp2 obchodna vyveska
soubory ke stazeni
privesky dp2